Pracownia specjalizuje się w badaniach wojska jako instytucji społecznej, jego roli w społeczeństwie i państwie, jego wpływ na inne dziedziny życia społecznego. Koncentruje się na przemianach zachodzących w polskim wojsku po 1989 roku związanych z jego profesjonalizacją, wchodzeniem polski do struktur Unii Europejskiej i NATO. Stąd zainteresowanie problemami związanymi ze zmianami w funkcjonowaniu wojska, sposobami szkolenia zawodowych żołnierzy oraz wymogami im stawianymi, sytuacją socjalno-bytową żołnierzy, pracowników wojska i ich rodzin, dyscypliną wojskową, społecznymi problemami służb, służbą poza granicami kraju.
W ramach swojej oferty realizuje również:
- badania ewaluacyjne,
- diagnozy społeczne,
- badania z zakresu polityki społecznej,
- badania rynku pracy,
- badania rynku edukacyjnego,
- badania sektora kultury,
- badania migracji,
- badania mediów i wizerunku,
- badania marketingowe,
- badania organizacji i ich pracowników,
- badania z zakresu standardu obsługi klienta,
- badania klientów i konsumentów.
Pracownia świadczy usługi dla małych, średnich i dużych firm, organizacji pozarządowych, jednostek administracji samorządowej, instytucji kulturalnych i oświatowych, jednostek samorządu gospodarczego oraz osób prywatnych.
Pracownia Badań i Analiz Społecznych gwarantuje wysoką jakość raportów końcowych i ekspertyz zawierających graficzną i tekstową prezentację wyników badań, wnioski i rekomendacje, bibliografię źródłową, wersje multimedialne w postaci prezentacji w programie PowerPoint.
Rodzaje i techniki badań:
- Badania ilościowe
CAWI, CAPI, CATI, Desk Research
- Badania jakościowe
IDI, FGI, DIADY, badania etnograficzne, obserwacja, metoda tajemniczego klienta
- Studium przypadku